Περί της επικοινωνιακής πολιτικής της ΠΑΕ

Social media
Στο AEKology εστιάζουμε κατά κανόνα στο αμιγώς αγωνιστικό κομμάτι, στο τι γίνεται εντός των τεσσάρων γραμμών του αγωνιστικού χώρου. Τα υπόλοιπα (διοικητικά, διαιτητικά, παρασκήνιο κλπ) τα παρακολουθούμε (εξ αποστάσεως), αλλά δεν αποτελούν πηγή έμπνευσης για το ύφος και την θεματολογία της ιστοσελίδας μας (πιθανότατα εις βάρος της επισκεψιμότητας, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα).

Κατανοώ και αναγνωρίζω την σημασία τους (για αυτό που βλέπουμε στον αγωνιστικό χώρο παίζουν κι άλλα πράγματα ρόλο πέραν των ποδοσφαιριστών και του τεχνικού επιτελείου), όμως δεν μας εμπνέουν. Όπως κάθε κανόνας όμως, έτσι κι αυτός, έχει τις εξαιρέσεις του.

Σήμερα θα εστιάσουμε στην επικοινωνιακή πολιτική της ΠΑΕ ΑΕΚ, όπως αυτή εκφράζεται μέσα από την επίσημη ιστοσελίδα της και τα μέσα κοινωνική δικτύωσης. Είναι σημαντικό θέμα προς συζήτηση και ανάλυση; Προσωπικά για εμένα, όχι, μου είναι παντελώς αδιάφορο.

Σε ευρύτερη κλίματα όμως είναι άκρως σημαντικό, για αυτό και οι (καλοί) επικοινωνιολόγοι είναι περιζήτητοι. Ζούμε στην εποχή της επικοινωνίας, η οποία αποτελεί (καλώς ή κακώς) την βιτρίνα των όσων πρεσβεύουμε ή κάνουμε (κι ενίοτε φαντάζουν περισσότερο σημαντικά από όσα πρεσβεύουμε ή κάνουμε).

Η Wikipedia μας λέει σχετικά: «Η επικοινωνιακή πολιτική έχει ως στόχο να επηρεάσει τους καταναλωτές για την στροφή σε ένα συγκεκριμένο προϊόν ή μία συγκεκριμένη εταιρεία με σκοπό να γίνουν ενεργοί πελάτες. Η επικοινωνιακή πολιτική έχει δύο βασικούς στόχους: να πληροφορήσει και να υποκινήσει ή να επηρεάσει τη συµπεριφορά του καταναλωτή.»

Το θέμα της επικοινωνίας άπτεται δύο τμημάτων της ΠΑΕ, του γραφείου τύπου και του τμήματος marketing και χωρίζεται σε δύο (βασικά) μέρη: την καταγραφή της καθημερινότητας και το δημιουργικό μέρος. Και στα δύο η ΠΑΕ ΑΕΚ παίρνει βαθμό κάτω από την βάση.

1) Καταγραφή της καθημερινότητας

Αφορά τα όσα συμβαίνουν σε καθημερινή βάση στην ομάδα. Το αρμόδιο τμήμα τα αξιολογεί και (όσα κρίνει πως πρέπει) τα επικοινωνεί. Μεταγραφές, αποδεσμεύσεις, ανανεώσεις, δράσεις (κοινωνικές ή μη), ατομικά στοιχεία (πχ γενέθλια ή κάποια επιτυχία ενός αθλητή) και γενικότερα όσο προκύπτουν από την καθημερινότητα του συλλόγου.

Δεν γίνεται να ανανεώνει ποδοσφαιριστής (εν προκειμένω ο Μουκουντί) και να μην αναφέρεται επισήμως τίποτα. Δεν γίνεται να αποχωρεί από την ομάδα ένα ποδοσφαιρικό μέγεθος όπως ο Σιντιμπέ και να μην βγαίνει μία (για τα μάτια του κόσμου έστω) τυπική ευχαριστήρια ανακοίνωση. Ως ενεργεία πρωταθλητής κόσμου ήρθε στην ΑΕΚ, δεν είναι κάποιος που δεν τον ήξερε ούτε η μάνα του.

Δεν γίνεται να αποκτώνται παίκτες (στην ΑΕΚ Β αναφέρομαι) και να μην ανακοινώνεται η μεταγραφή τους. (Το μαθαίναμε όταν διαβάζαμε το ρόστερ στην επίσημη ιστοσελίδα της ΠΑΕ βλέποντας ποια ονόματα είχαν προστεθεί, άρα αποκτήθηκαν.)

Τι ερασιτεχνισμοί είναι αυτοί; Δεν γίνεται να νυμφεύεται ο πλέον εμβληματικός σου παίκτης (Μάνταλος), ο έβδομος σε συμμετοχές ποδοσφαιριστής στην ιστορία της ΑΕΚ και να μην κάνεις μία (απλή έστω) αναφορά, με ένα τυπικό «Να ζήσετε»!

Δεν γίνεται να κατακτά ποδοσφαιριστής σου (ο Ζίνι) διεθνή τίτλο (Κοσάφα Καπ) και μάλιστα να είναι άκρως κομβικός και καθοριστικός (με γκολ και ασίστ στον ημιτελικό συν ασίστ στον τελικό) και να μην γράφεις ένα τυπικό «Μπράβο, συγχαρητήρια» ή κάτι παρόμοιο! (Κανονικά "χτίζεις" σε κάτι τέτοιο, αλλά εδώ μιλάμε για τα απλά και τα προφανή.)

Δεν γίνεται (πχ) να αναδεικνύεται ο Μάνταλος κορυφαίος παίκτης της ΑΕΚ στο περασμένο πρωτάθλημα και να μην κάνεις μία αναφορά, να είναι τέρματα ποδοσφαιριστών της ΑΕΚ υποψήφια για «Goal of the Season 2024-2025» και να μην προτρέπεις τον κόσμο να τα ψηφίσει.

Δεν γίνεται να μην κάνεις μία αναφορά στα πεπραγμένα των διεθνών σου (ποιοι κλήθηκαν, τι έκαναν κλπ). Ρίξτε μία ματιά στις social media σελίδες των ανταγωνιστών μας και κάντε την σύγκριση.

Την στιγμή που γράφεται το κείμενο, μέσα στον Ιούνιο, ο ΠΑΟΚ έχει 34 αναρτήσεις στο Facebook και άλλες τόσες ο Ολυμπιακός. Να σας πω και τον αντίστοιχο αριθμό της ΑΕΚ; Μόλις δέκα (σε 16 ημέρες)! Να δούμε και ομάδες που δεν είναι του βεληνεκούς της ΑΕΚ; Ο Λεβαδειακός 18, ο ΟΦΗ 16, η ΑΕΛ 13.

2) Δημιουργικό κομμάτι

Αυτό δεν σχετίζεται απόλυτα με τα καθημερινά συμβαίνοντα στον ποδοσφαιρικό οργανισμό της ΑΕΚ. Δεν καταγράφει, αλλά δημιουργεί περιεχόμενο. Δημιουργικότητα και φαντασία. Και αναφέρομαι σε απλά πράγματα κι όχι στα "προχώ" που κάνουν οι ομάδες του εξωτερικού.

Συχνά (ευχάριστα ή και γνώσεων) κουίζ με βάση τους (υπάρχοντες) ποδοσφαιριστές και την ιστορία της ομάδας (πχ αναγνωρίστε τον παίκτη από μία παιδική του φωτογραφία), αλληλεπίδραση με τον κόσμο (του τύπου στείλτε μας τις φωτογραφίες σας), οτιδήποτε θα κρατήσει τον οργανισμό (παίκτες, φιλάθλους κλπ) "ζεστό" και σε καθημερινή επαφή.

Ο ΠΑΟΚ κάνει -πλην όλων των υπολοίπων- τακτικούς διαγωνισμούς του τύπου «Goal of the Month» ή «Play of the Month». Αυτή την περίοδο "τρέχουν" οι διαγωνισμοί του για το καλύτερο γκολ και τον καλύτερο παίκτη της σεζόν.

Ο ΟΦΗ (πχ) κάνει αναφορές (με απλή κάρτα, όχι τίποτα ιδιαίτερο αλλά και πάλι...) στους παίκτες του που ξεχώρισαν: στον πρώτο του σκόρερ (Τιάγκο Νους), στον πρώτο σε συμμετοχές (Ζήση Καραχάλιο) και στον πρώτο σε assist (Λεβάν Σενγκέλια).

Γιατί δεν κάναμε (ή δεν κάνουμε) κάτι αντίστοιχο; Γιατί να μην τιμήσουμε (άμεσα και έμμεσα), αλλά και να μην εκμεταλλευτούμε εμπορικά κάποια ονόματα παγκοσμίου βεληνεκούς όπως πχ ο Βίντα, ο Μαρσιάλ, ο Λαμέλα ή ο Πινέδα;

Κάνεις την αναφορά, "ταγκάρεις" τον ποδοσφαιριστή (το θέμα εμφανίζεται και στη σελίδα του) και ασχολούνται (και) οι ιστοσελίδες (τα ΜΜΕ γενικότερα) της υπόλοιπης (και ιδιαίτερα του πιο προηγμένου κομματιού) Ευρώπης (πέραν των δικών μας ιστοσελίδων). Θυμηθείτε τα δημοσιεύματα για τον Μαρσιάλ την περίοδο που σκόραρε ακατάπαυστα.

Όταν δίνεις 3,5 εκατομμύρια ετησίως στον Μαρσιάλ ή 2,5 στον Λαμέλα δεν απέκτησες μόνο το "ποδοσφαιρικό πακέτο", αλλά και το όνομα που έχει δημιουργήσει στο διεθνές ποδοσφαιρικό στερέωμα, το brand name δηλαδή. Υπάρχει και αυτή η (εμπορική) διάσταση στα ακριβά συμβόλαια και στα "μεγάλα" ονόματα (που είναι εξίσου σημαντική με το αμιγώς αγωνιστικό κομμάτι). Εκμεταλλεύσου το...

Σχόλια

Δημοφιλέστερες αναρτήσεις τελευταίας εβδομάδας

Welcome Marko Nikolic...

Η σεζόν του Marko Nikolic στην Ρωσία...

Καλή τύχη Ματίας στην Σεβίλλη...

Οι προσδοκίες από την (νέα) ΑΕΚ...